Waarom heb je voor MediReva gekozen?
Toen ik de vacature Medewerker Klantenservice zag, dacht ik gelijk: hier kun je echt iets voor mensen doen, van betekenis zijn zonder dat je directe zorg verleent.
Hoe ziet jouw typische werkdag eruit?
Ik vind het vooral belangrijk om met een goed humeur je werkdag te starten. Je hebt namelijk zelf invloed op hoe je dag zal verlopen. We zijn niet elke dag met precies dezelfde taken bezig. Maar ons doel is natuurlijk om zoveel mogelijk mensen te woord te staan en hun problemen op te lossen. Vaak zijn dit adhoc werkzaamheden waar we ons niet helemaal op kunnen voorbereiden.
Hoe ervaar je de samenwerking binnen team en met andere afdelingen?
Binnen ons team is er een super samenwerking: we leren van elkaar, denken samen na over oplossingen en hebben een goede manier van communiceren. En als zaken soms niet zo lopen als we willen, is er ook de ruimte om dit te zeggen.
Wat is je leukste herinnering tot nu toe?
De feestjes die georganiseerd worden (zegt ze met een lach). De zomer barbecue en het jaarlijkse personeelsfeest zijn altijd erg leuk. Ook de eerste werkdag was erg fijn. Alles was geregeld toen ik binnenkwam, je voelt je echt welkom. Ook dat is een mooie herinnering die ik meeneem, want dat is zeker niet bij elke organisatie zo.
Heb je voorbeeld van iets waar je trots op bent dat je hebt bereikt?
Ik ben natuurlijk bij de klantenservice begonnen en kreeg na drie maanden al de kans toe te treden tot een taakgroep. Hier moest ik veel zaken zelf uitzoeken en regelen, ik ben trots op hoe ik dat toen heb neergezet. Vervolgens heb ik de stap kunnen maken naar de zorgprofessionalslijn, wederom een kans die ik met twee handen gegrepen heb en waar ik trots op ben!
Hoe zou je bedrijfscultuur omschrijven?
Open, toegankelijk, gezellig en professioneel.
Wat motiveert je in je werk?
Ik ben vrij perfectionistisch aangelegd dus ik vind het belangrijk dat het werk op een hoog niveau gedaan wordt. Wat ik doe, doe ik heel graag en met veel plezier.
Ik draai ook spoeddiensten in de avonden en het weekend. Mensen helpen met een noodvraag, dáár doe ik het voor. Die mensen zijn je zo dankbaar dat geeft enorm veel voldoening.
Worden er leuke teamuitjes georganiseerd?
Jazeker, ik ben zelf iemand die graag die dingen oppakt en organiseert. We gaan vaker een hapje eten met het team. Maar we zijn ook al een keer met een deel van ons team naar een musical gegaan. Dit is dan geen verplichting natuurlijk, maar wel leuk dat we met een aantal collega’s een hele dag op pad zijn!
Zie je kansen om jezelf te ontwikkelen en groeien binnen de organisatie?
Jazeker, als je zelf laat zien dat je graag stappen wilt maken en je functioneert naar standaarden van de organisatie, heb je zeker de mogelijkheid om te groeien. Zelf heb ik nu twee keer de kans gehad om me in de breedte verder te ontwikkelen; van medewerker klantenservice tot medewerker binnen de zorgprofessionalslijn.
Voel je je gehoord en gewaardeerd binnen de organisatie?
Ja, dat gevoel heb ik zeker. Er wordt altijd naar je geluisterd en stil gestaan bij bijzondere gebeurtenissen in iemands leven. Waar men kan, zal er altijd rekening gehouden worden met je persoonlijke situatie. Dat is voor mij zeker niet vanzelfsprekend en iets dat gekoesterd moet worden binnen de organisatie.